گونه nepeta wuana گونه ای جدید از خانواده نعنا، زیر خانواده nepetoideae زیرقبیله nepetinae از چین

Authors

هونگ جین دونگ

زیبا جمزاد

چونلی کزیانگ

abstract

گونه جدید nepeta wuana  از استان شانکهای چین شرح داده می شود و تصویر آن ارایه می گردد. نزدیکترین گونه خویشاوند به آن گونه انحصاری n. sungpanensis c.y. wu است ولی مشخصا از آن با داشتن لوب میانی لبه پایینی بلند تر، برگ های خیلی بزرگتر و دندانه های کاسه گل تیز تر متفاوت می باشد. صفات میکرومورفولوژیکی اپیدرم برگ، دانه گرده و فندقه گونه جدید شرح داده می شود.

Upgrade to premium to download articles

Sign up to access the full text

Already have an account?login

similar resources

گونه Nepeta wuana گونه ای جدید از خانواده نعنا، زیر خانواده Nepetoideae زیرقبیله Nepetinae از چین

گونه جدید Nepeta wuana  از استان شانکهای چین شرح داده می‌شود و تصویر آن ارایه می گردد. نزدیکترین گونه خویشاوند به آن گونه انحصاری N. sungpanensis C.Y. Wu است ولی مشخصا از آن با داشتن لوب میانی لبه پایینی بلند تر، برگ های خیلی بزرگتر و دندانه‌های کاسه گل تیز تر متفاوت می باشد. صفات میکرومورفولوژیکی اپیدرم برگ، دانه گرده و فندقه گونه جدید شرح داده می شود.

full text

یادداشت هایی در مورد جنس .Nepeta L زیر خانواده Nepetoideae ، از خانواده نعنا

گونه‌های جنس Nepeta که توسط پروفسور رشینگر در فلورا ایرانیکا در بخش Sect. Psilonepeta منظور گردیده‌اند مطالعه و مرور گردیدند. گونه N. bazoftica Jamzad به عنوان گونه جدید برای علم گیاهشناسی شرح داده می‌شود. این گونه با داشتن برگهای تخم مرغی پهن، دمبرگ‌دار، با قاعده عمیقاً قلبی و در حاشیه با دندانه‌های  کم عمق؛ گل‌آذین گرزن تنک؛ کاسه گل در گلو با یک حلقه کرک و جام گل بلند، از کاسه خارج شده، مشخص م...

full text

گونه جدید و گزارش‌های جدید از خانواده نعنا از ایران

گونه Thymus marandensis به عنوان گونه جدید برای علم گیاه‌شناسی معرفی می‌گردد. این گونه با گونه‌های Th. persicus از ایران و Th. brachychilus و Th. leucotrichus از ترکیه قرابت دارد. گونه‌های زیر برای اولین بار از ایران گزارش می‌گردند و الگوی پراکندگی جغرافیایی آنها مورد بحث قرار می‌گیرد: Thymus linearis subsp. linearis, Satureja macrosiphonia, Micromeria cristata subsp. cristata.

full text

یادداشت هایی در مورد جنس .nepeta l زیر خانواده nepetoideae ، از خانواده نعنا

گونه های جنس nepeta که توسط پروفسور رشینگر در فلورا ایرانیکا در بخش sect. psilonepeta منظور گردیده اند مطالعه و مرور گردیدند. گونه n. bazoftica jamzad به عنوان گونه جدید برای علم گیاهشناسی شرح داده می شود. این گونه با داشتن برگهای تخم مرغی پهن، دمبرگ دار، با قاعده عمیقاً قلبی و در حاشیه با دندانه های  کم عمق؛ گل آذین گرزن تنک؛ کاسه گل در گلو با یک حلقه کرک و جام گل بلند، از کاسه خارج شده، مشخص م...

full text

دو گونه جدید از خانواده نعنا در ایران

گونه‌های Satureja kallarica, Nepeta assadii به عنوان گونه‌های جدید نامگذاری و شرح داده می‌شوند. اختلافات گونه‌های جدید با گونه‌های وابسته توضیح داده می‌شود.

full text

دو گونه جدید از خانواده نعنا در ایران

گونه های satureja kallarica, nepeta assadii به عنوان گونه های جدید نامگذاری و شرح داده می شوند. اختلافات گونه های جدید با گونه های وابسته توضیح داده می شود.

full text

My Resources

Save resource for easier access later


Journal title:
مجله گیاهشناسی ایران

Publisher: موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور

ISSN 1029-788X

volume 21

issue 1 2015

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023